Persbericht

Ook dit jaar organiseert de Provincie Zeeland een campagne voor Zeeuwse eindexamenscholieren. Onderdeel van de campagne met als thema ‘The Class of 2019’ is een pen voor de scholieren met daarop een succeswens. Alle middelbare scholen in Zeeland doen mee aan de campagne en delen pennen uit.

Om aandacht te vragen voor de campagne overhandigden gedeputeerde Jo-Annes de Bat en voorzitter van de Economic Board Zeeland Eric de Ruijsscher vrijdag 10 mei 2019 pennen aan de eindexamenstudenten Nederlands op CSW Middelburg. 

Er zijn over de komende jaren 6.000 vacatures te vervullen in Zeeland. Met de campagne wil het aanvalsteam arbeidsmarkt -waarin onderwijs, overheden en bedrijfsleven vertegenwoordigd zijn- Zeeland onder de aandacht brengen en houden bij jongeren die van school gaan. Doel is om ze kennis te laten maken met de mogelijkheden van werken en wonen in Zeeland, zodat ze kiezen voor een studie of baan in Zeeland of na hun studie terugkomen naar Zeeland.

Campagne

De pennen luiden de campagne in. Halverwege de examenperiode worden alle Zeeuwse scholieren en studenten via hun social-media kanalen (Instagram, Facebook en Youtube) nogmaals succes gewenst met de laatste loodjes. Daarbij worden ze geattendeerd op evenementen die plaatsvinden op vrijdag 14 en zaterdag 15 juni aanstaande, waaronder de WRX Job-Experience, en het afsluitende Summer Festival.  De WRX Job-Experience is een evenement waarop scholieren, studenten en werkzoekenden op een vernieuwende manier kennis kunnen maken met Zeeuwse werkgevers. Dit evenement eindigt in een afsluitend Summer Festival.

Contact

Team Communicatie
+31 118 631050
communicatie@zeeland.nl