Nieuws

Door de coronacrisis zijn scholen gedurende de periode 16 maart tot 1 juni 2020 gesloten geweest. In bepaalde gevallen zijn Zeeuwse scholieren die gebruik maken van een jaarabonnement Zeeland voor de bus daardoor gedupeerd. Zij hebben voor het reizen naar en van school geen gebruik kunnen maken van hun jaarabonnement Zeeland.

  1. Waarom wordt er restitutie van het abonnementsgeld gegeven?
    OV-bedrijven bieden reizigers met een jaarabonnement de mogelijkheid om een abonnement tussentijds op te zeggen per de eerste van de volgende maand. Deze regel geldt echter niet voor scholieren, die een abonnement Zeeland hebben aangeschaft op basis van een grootgebruikerscontract dat Connexxion heeft afgesloten met de Stichting Scholierenvervoer Zeeland,  de CSG Prins Maurits (Middelharnis) en het RGO Middelharnis. Voor die scholieren biedt de Provincie Zeeland alsnog de mogelijkheid om restitutie te krijgen van het abonnementsgeld.
     
  2. Wie komt voor restitutie in aanmerking?
    De mogelijkheid van restitutie bestaat voor Zeeuwse scholieren, die op basis van een grootgebruikerscontract een jaarabonnement Zeeland hebben afgesloten voor busvervoer door Connexxion.
    Scholieren die rechtstreeks bij Connexxion een jaarabonnement hebben afgesloten, komen niet voor restitutie in aanmerking.
     
  3. Wat moet ik doen om mijn abonnementsgeld terug te krijgen?
    Daarvoor moet je contact opnemen met de vervoercoördinator op school. Hij/zij zal bekijken of je in aanmerking komt voor restitutie. Als je daarvoor in aanmerking komt, wordt het geld via de school uitgekeerd.

Scholieren met een jaarabonnement Zeeland, dat is aangeschaft op basis van het grootgebruikerscontract met de Stichting Scholierenvervoer Zeeland worden ook door de stichting nog geïnformeerd.