Project ‘Lekker Wachten’ op het busstation WST in Terneuzen

Met de actie ‘Lekker Wachten 2.0’ gaat de Provincie Zeeland samen met de gemeente Terneuzen en vervoersbedrijf Connexxion verder met de aanpak van het busstation Westerscheldetunnel Terneuzen. Het doel is om het wachten voor de reizigers op dit busstation prettiger te maken. De actie richt zich vooral op mbo studenten.

Meer gemak

In 2020 is de bestaande wachtruimte op het busstation Westerscheldetunnel Terneuzen verbouwd. Reizigers kunnen nu een stuk prettiger wachten. Ze kunnen hun mobiele telefoon opladen en gebruikmaken van de gratis wifi. Binnenkort is er ook een watertappunt op het terrein van het busstation te vinden. 

Verlanglijstje reizigers

In het voorjaar van 2021 keken we hoe we het wachten op het busstation nog verder kunnen verbeteren. Op het verlanglijstje staat nog een duidelijke route op het busstation. Ook beter toegankelijke reisinformatie en een koffie- en theevoorziening staan op dat lijstje.

Een ontwerpbureau gaat samen met mbo studenten werken aan een betere bewegwijzering op het busstation. De Provincie Zeeland onderzoekt verder samen met de gemeente Terneuzen en vervoersbedrijf Connexxion hoe gezorgd kan worden voor betere reisinformatie en een koffie- en theevoorziening.

Busstation Westerscheldetunnel Terneuzen

Het busstation Westerscheldetunnel Terneuzen wordt veel gebruikt. Elk jaar tot 2020 stappen 592.070 reizigers in- en uit op dit busstation. Reizigers die gebruikmaken van het busstation zijn jong, oud, komen uit of van buiten de regio. Een grote groep die het openbaar vervoer nodig heeft bestaat uit mbo studenten uit Zeeland.

Meer weten over ‘Lekker Wachten’?

Met hulp van mbo studenten en andere bezoekers van het busstation is veel informatie verzameld. Zij vertelden over hoe zij het wachten op het busstation vinden en wat beter kan. Deze informatie is samengevat in het Rapport Lekker Wachten. Dit rapport biedt inspiratie voor mogelijke verbeteringen op basis van hoe reizigers het busstation in Terneuzen ervaren. Deze verbeteringen kunnen misschien ook op andere busstations worden uitgevoerd.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons bereiken via e-mailadres lekkerwachten@zeeland.nl