Logo en huisstijl

Sinds 6 oktober 2015 gebruikt de provinciale organisatie het huidige logo: een rode leeuw met de blauwe letters Provincie Zeeland. 

Huisstijl

Het 'lijnenspel' is een belangrijk onderdeel van de provinciale huisstijl. Die lijnen zijn ook terug te zien in het logo. Daarnaast is het lijnenspel onderdeel van de merkstijl Zeeland, Land in Zee en herkenbaar voor Zeeland. Het lijnenspel staat voor het getij en samenspel van land en  zee. De kleuren van het logo, zee en meekrap komen uit de Land in Zee kleurenwaaier. Meekrap is een plant die eeuwenlang het meest winstgevende product van de Zeeuwse landbouw was. Uit de wortel van de plant werd rode kleurstof gewonnen, waarmee wol, katoen, zijde en leer geverfd werd. De provinciale huisstijl is afgeleid van merkstijl Zeeland. Details en meer informatie over het gebruik van het logo vindt u in de beknopte huisstijlwijzer. Heeft u vragen over het logo? Neem dan contact op met team Communicatie +31 118 631050 of communicatie@zeeland.nl.

Zeeland, Land in Zee

Zeeland is niet zomaar een kustprovincie. Maar wat maakt Zeeland dan anders? Van Le Havre tot Hamburg is de kust recht. Behalve in Zeeland. Hier ligt het land IN zee. Met een kustlijn van 650 kilometer is het water overal en rondom. Die unieke ligging brengt ons veel voordelen. Dat moeten we benoemen en benadrukken.

Zeeland is een sterke naam, de identiteit ligt erin vast. Het goed op de kaart zetten van Zeeland vraagt om duidelijke communicatie. Ook het samenbrengen van alle bestaande ideeën en zijn belangrijk. Al deze informatie bieden we nu op één plek aan: zeeland.com. Zowel toeristen als inwoners, ondernemers en andere fans van Zeeland kunnen hier terecht.

Merkstijl Zeeland

Ook hebben we een merkstijlgids Zeeland. Zo laten we samen zien wat Zeeland anders maakt. De merkstijl kan gezien worden als een gereedschapskist, met daarin verschillende onderdelen zoals kaarten, teksten, foto’s en kleuren. Ook de onderdelen van de verschillende Zeeuwse DNA’s zitten hierin. De onderscheidende factor van Zeeland komt sterker naar voren als veel partijen de merkstijl gaan gebruiken.