Jongeren boeien en binden aan Zeeland met EEZIE

18 juli 2022
|
Persbericht
Olcay Gulsen op podium in de Mythe

'In the pocket’ campagne van start: (kortings)acties en cadeaus voor eindexamenleerlingen.

Ook dit jaar organiseert Provincie Zeeland campagnes voor eindejaarsleerlingen en -studenten in Zeeland. Alle eindexamenscholieren van het voortgezet (speciaal) onderwijs kregen bij de start van de examens een bon voor een gratis ijsje onder de noemer ‘Hou je hoofd cool’. Daarnaast krijgen ze bij de diploma-uitreiking een kaart vol (kortings)acties en cadeaus. Deze ‘In the pocket’ campagne is ook voor alle mbo-, hbo- en wo-afstudeerders in Zeeland.

EEZIE

Onder de noemer ‘EEZIE’ voert de Provincie Zeeland vanaf dit jaar samen met het onderwijs en bedrijfsleven duurzaam campagne. EEZIE richt zich op Zeeuwse scholieren, studenten en young professionals in en buiten Zeeland. Via verschillende online en offline campagnes zien jongeren welke kansen in Zeeland liggen op het gebied van studeren, wonen, werken en leven. Door acties en gerichte (sociale) mediaberichten ontvangen ze tips en informatie over evenementen, festivals, opleidingen, stageplaatsen, vacatures en bijbanen. Provincie Zeeland doet dit als initiatiefnemer samen met verschillende partners, waaronder de Zeeuwse Connectie, de Zeeuwse Vacaturebank, Rootzz, UCR, HZ, Scalda en Hoornbeeck College. De samenwerking en de campagneperiode zijn voor minimaal drie jaar opgezet.

Eerste resultaten

In totaal hebben meer dan duizend scholieren zich via de actie ‘Hou je hoofd cool’ aangemeld voor een gratis bolletje ijs. Hiervan hebben zo’n driehonderd jongeren aangegeven graag op de hoogte te blijven van informatie rondom wonen, werken, studeren en leven in Zeeland. En bijna zevenhonderd jongeren hebben hun ijsbon inmiddels verzilverd. De campagne ‘Diploma in the Pocket’ zit in de startfase; de komende week staan nog diploma-uitreikingen gepland. Beide campagnes lopen de hele zomer door en worden zowel online als offline extra gepromoot om zoveel mogelijk afgestudeerden te bereiken.

Krappe arbeidsmarkt

Zeeland kent een krappe arbeidsmarkt. Door campagnes uit te voeren onder de noemer ‘EEZIE’ hoopt Provincie Zeeland jongeren te boeien en binden aan onze provincie. Via EEZIE worden jongeren steeds herinnerd aan en krijgen ze daarmee een beter beeld van alle kansen die hier in Zeeland op hen wachten. Als meer jongeren kiezen voor een toekomst in Zeeland, draagt dit bij aan een gezonde en veerkrachtige arbeidsmarkt.

Meer informatie over EEZIE is te vinden op www.eezie.nl